Kino

ČETVRTAK 16.3. u 20:00, ST. OMER

Vrsta: Igrani film

Žanr: Drama

Zemlja: Francuska

Trajanje: 122 min

ULOGE:
Kayije Kagame,
Guslagie Malanda,
Valérie Dréville,
Aurélia Petit,
Xavier Maly

SCENARIJ:
Alice Diop,
Amrita David,
Marie Ndiaye

FOTOGRAFIJA:
Claire Mathon

MONTAŽA:
Faruk Yusuf Akayran,
Amrita David

Rama, profesor književnosti i romanopisac, putuje iz Pariza u Saint-Omer kako bi promatrao suđenje Laurenceu Colyju i pisao o slučaju. Coly je studentica i imigrant iz Senegala optužena da je ostavila svoju 15-mjesečnu kćer na plaži u Bercku da je odnese plima . Rama, koja je trudna četiri mjeseca i, kao i Coly, u mješovitoj je rasnoj vezi i ima složen odnos sa svojom majkom imigrantkinjom iz Senegala, osjeća osobnu povezanost s Colyjem. Planira napisati moderno prepričavanje grčkog mita o Medeji o tom slučaju. Kako saznaje više o Colynom životu i izolaciji koju je Coly doživjela od svoje obitelji i društva dok je živjela u Francuskoj, Rama postaje sve zabrinutija za vlastiti život i trudnoću.

Saint Omer temelji se na sudskom procesu Fabienne Kabou iz 2016., koja je 2013. osuđena za ubojstvo svoje kćeri, na isti način kao i Coly. Diop je pratio slučaj i na snimci vijesti odmah prepoznao Kabouovo lice kao Senegalca, što je Diopovo obiteljsko nasljeđe. Diop je prisustvovao suđenju i postao “opsjednut” slučajem, napominjući da su većina prisutnih i sudionika suđenja također bile žene. Diop je pojasnila da je “željela pronaći odgovore na svoja intimna pitanja koja sam si postavljala o svom odnosu s vlastitom majkom i tome što sam sama majka. I odlučila sam da, budući da sam te iste emocije dijelila s toliko žena, ako smo sve tako opsjednute tim događajem, značilo je da postoji nešto univerzalno u priči, što ima veze s majčinstvom.[7] Kao i Rama, Diop je bila trudna sa svojim prvim djetetom dok je prisustvovala suđenju. [8] Diop je rekla da je prisustvovala suđenju iz “intuicije” i da je odlučila snimiti film o tome tek nakon što je suđenje završilo. Budući da je snimala samo dokumentarne filmove, Diop je debitirala u narativnom igranom filmu jer kamere nisu bile dopuštene u sudnici i ona je “željela rekreirati svoje iskustvo slušanja priče druge žene dok ispitujem samu sebe, suočavajući se s vlastitim teškim istinama”.

Možda vas zanima i ovo

Back to top button